Miała być gra, ale przypomniałam sobie, że przy ostatniej niedzieli dodałam przepis to, może znów reaktywuję jakiś jeden dzień na pyszności – póki co tradycyjnie od tygodnia #KulinarnaNiedziela 🙂 Ponieważ zegar wbił 23:21, nie będę się zbytnio rozpisywać, bo co można napisać o sałatce, która jest smaczna i zdrowa? W ogóle z tą sałatką zaczęło się tak, że kilka dni temu mieliśmy okazję z Bartkiem pierwszy raz jeść w Salad Story. Wzięliśmy sobie więc wege miskę, po której było nam naprawdę dobrze. Postanowiliśmy odtworzyć ją w domu, bo po pierwsze – nie mamy tej sieciówki w Opolu, a po drugie – nawet jakbyśmy mieli, to płacić 60 zł za dwie miski pełne zdrowia to zdecydowana przesada. 

Okazją do wypróbowania okazał się przyjazd mojej siostry. W poszukiwaniu przepisu na piątkową kolację, wpadłam na pomysł, by przyrządzić wege miskę w domu. Szwagra wysłaliśmy po zakupy, które zajęły mu grubo ponad godzinę, bo przy Black Friday okazało się, że w Opolu nie ma nawet szpinaku. Zdążył nawet wysłać nam sms o treści: „Co za dziura …” Ostatecznie jednak, jakoś udało mu się wszystko kupić i tak się zaczęło … A potem była tylko konsumpcja. A teraz przepisem dzielę się z Tobą.

Wege miska pełna zdrowia

  • szpinak
  • 1 papryka
  • pomidorki koktajlowe
  • kasza jaglana
  • ciecierzyca i soczewica z puszki (albo to lub to)
  • pieczona dynia
  • prażone pestki słoneczniki i dyni
  • sos winegret (4 łyżki oliwy, 1 łyżka soku z cytryny, 1 łyżeczka musztardy, sól, pieprz)

Dynię pokrój w kostkę i upiecz w piekarniku, ułożoną skórką do dołu na papierze do pieczenia (30 minut, 180 stopni). Szpinak (ilość w zależności od ilości osób jedzących sałatkę) włóż do miski. Dodaj pokrojoną paprykę, pomidorki koktajlowe, soczewice i/ lub cieciorkę oraz ugotowaną kaszę jaglaną. Posyp prażonymi pestkami i polej sosem winegret. Wymieszaj. 

gra-002

Smacznego!

Taka oto kompozycja nam powstała. Było smacznie, a przede wszystkim mega zdrowo. Lubię to i mam nadzieję zasypywać Was co jakiś czas takimi inspiracjami 🙂

Buziaki!