Czasami myślimy, że jest za późno na zmianę lub że potrzebujemy wprowadzić coś naprawdę WOW, by poprawić zdrowie naszych dzieci. Nie mówiąc o sobie. Jednak jakiś czas temu natknęłam się na zagraniczny artykuł, z którego wynikało, że wystarczy 10 DNI, by wprowadzić w życie naszej rodziny ogromne zmiany, które wyjdą nam na dobre i bardzo szybko zobaczymy różnicę. Ciekawa? Czytaj dalej.

W USA przeprowadzono badania z udziałem 43 dzieci, gdzie ograniczono im w diecie spożycie cukru z 25% cukru w ​​diecie do 10% w ciągu 10 dni. Spożycie kalorii było takie samo, cukier został po prostu zamieniony na węglowodany. Wyniki były imponujące. Zauważono spory spadek złego cholesterolu oraz redukcje trójglicerydów. Ponadto w ciągu 10 dni obniżył się poziom insuliny we krwi u dzieci. Tylko 10 DNI.

Przy takich wynikach dobrze jest wiedzieć, że tak znacząca zmiana może nastąpić w ciągu zaledwie 10 dni. Jak więc wprowadzić zmiany we własnym domu, aby uzyskać podobne wyniki? Poniżej przygotowałam kilka sposobów na poprawę zdrowia naszych dzieci (a może i siebie) w zaledwie 10 dni.

Zmniejsz ilość cukru w diecie

To bez wątpienia najważniejszy krok. Obniżenie ilości cukru spożywanego przez dzieci zapewnia im ogólny lepszy stan zdrowia. Cukier sprawia, że nasze ciało szybciej się starzeje, skraca nasze życie, sprzyja nowotworom, uszkadza wątrobę i obniża zdrowie psychiczne. To nie jest coś, co chcemy, aby nasze dzieci spożywały bez ograniczeń. To jest najlepszy moment, żeby wprowadzić tą zasadę metoda małych kroków. Nawet w grudniu Zaczynacie?

Zamień fruktozę na owoce

Tak, owoce zawierają fruktozę, ale to znacznie różni się od fruktozy zawartej w słodkich napojach i słodyczach. Dając swojemu dziecku świeże owoce jako alternatywę, pomagasz mu zmniejszyć spożycie cukru, a także wyeliminować szkodliwą fruktozę. Dlaczego ta fruktoza jest zła? Organizm nie może go metabolizować w taki sam sposób, jak glukozę. Wykazano, że fruktoza nie hamuje greliny, hormonu pobudzającego apetyt. Prowadzi to do ciągłego uczucia głodu, a czasem do kolejnego słodkiego pragnienia. To sprawdzony sposób na otyłość. A tego przecież nie chcemy, prawda? Zamiast słodkich napojów podaj dziecku pomarańczę, lub zmiksuj ją np. w Thermomixie z przegotowaną wodą i łyżeczką miodu. Można? Można. I to naprawdę nie jest skompilowane. Ps. Jeśli nie masz TM, zrób to w blenderze, a jeśli szukasz możliwości zakupu TM, jako najlepszej inwestycji w zdrowie Twojej rodziny, odezwij się do mnie. Pomogę!

Unikaj potraw z reklam TV

Jeśli żywność potrzebuje reklamy, generalnie jest robiona dla zarabiania pieniędzy, a nie dla zdrowia. Marketing fast foodów skierowany do dzieci to ogromny przemysł, na który każdego roku wydaje się ogrom pieniędzy. Prawdą jest, że zdrowej żywności nie znajdziesz w reklamach TV – daje do myślenia, prawda? Więc gdy następnym razem zobaczysz w telewizji reklamę soczku dla dzieci bez konserwantów… zamiast lecieć do sklepu po coś WOW, po prostu wyłącz TV i zdecyduj się na pełnowartościową  żywność bez dodatku cukru.

Unikaj soków

Jasne, sok ze sklepowej półki jest lepszy niż napoje gazowane, ale nadal zawiera cukier. Świeże owoce to dużo lepszy wybór. Błonnik z kawałka owocu pomaga spowolnić wchłanianie cukru, co z kolei zmniejsza gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, który może pochodzić z picia soku. Nie wspominając o tym, że szklanka soku pomarańczowego jest równoważna dwóm pomarańczom pod względem kalorii, ale sprawia, że ​​czujesz się mniej nasycony niż gdybyś zjadł pomarańczę.

Pomiń płatki zbożowe

Płatki dla dzieci to zasadniczo cukier wzbogacony w witaminy, zawierający średnio o 40% więcej cukru niż zboża dla dorosłych. Jeśli nasze dzieci zaczynają dzień od płatków i cukru, wyrabiają sobie złe nawyki na resztę dnia. I choć skłamałabym, gdybym przyznała, że moje dzieci NIGDY nie jedzą płatków (bo czasem jedzą) to staram się ich unikać jak ognia, a już na pewno od dziś – 10 dni – wytrzymają bez. Pamiętaj. Nie od razu Rzym zbudowano.

Jeśli wprowadzisz te zmiany i będziesz monitorować ilość cukru w ​​diecie swojej rodziny, możesz doświadczyć radykalnej zmiany ogólnego stanu zdrowia w krótkim czasie, tak jak dzieci w badaniu. Nie ma powodu, aby sądzić, że te wyniki są specyficzne tylko dla dzieci, więc zmniejsz poziom cukru i popraw również własne zdrowie. Wchodzisz w to ze mną?

10 dni wyzwania bez słodyczy. Damy radę!

Ps. Trzymajcie kciuki za powodzenie dotacji na studia podyplomowe. Jak się uda rozpoczynam podyplomówkę z dietetyki pediatrycznej 🙂

A już jutro zajrzyj do mnie i przeczytaj recenzję olejku CBD. Pamiętaj. Jutro o 20 na blogu 🙂