Jakiś czas temu podjęłam wyzwanie. W zasadzie, z nastaniem nowego roku, zdecydowałam się bardziej dbać nie tylko o siebie, ale też o Bartka i Wiki. Póki co idziemy jak burza. Bartek w ciągu miesiąca stał się szczuplejszy o … 9 kg. O tym jak to się zaczęło, przeczytasz tutaj – Jak schudnąć 10 kg w tydzień?. Ja mam na minusie tylko 2, albo aż 2, ale sama nie wiem, czy to efekt zmian w żywieniu, czy po prostu Maja wyssiewa ze mnie wszystkie nadprogramowe kalorie.

Ostatnimi czasy zauważyłam, że zdecydowanie lżej i lepiej się czuję, gdy unikam chleba. Nie żebym była uczulona na gluten, ale … no właśnie. Zawsze jest jakieś ale. Ale gdy spożywam go mniej, muszę bardziej starannie komponować swoje menu. Wiadomo – chleb zapycha, sałata – nie bardzo. Dlatego tę sałatę trzeba zazwyczaj czymś wzbogacić, co da nam zdrowy i pełnowartościowy posiłek.

Dlatego podjęłam wyzwanie – #MniejChleba. Póki co daruję sobie projekt #BezChleba, bo niestety czasem przychodzi mnie chęć na moje ulubione najszybsze pieczywo świat – pieczywo w 5 minut (wstajesz – idziesz do piekarni obok i kupujesz najpyszniejszy bochenek razowego na zakwasie – bajka). Taka kanapka z prażonym masłem migdałowym z domową konfiturą malinową … pyszności! Ale wracając do mojego projektu. Chodzi w tym wszystkim o to, by zwykłą kanapkę zastąpić pożywną sałatką. Tak by kolacja była naprawdę FIT. Dlatego będę czasami wrzucała tutaj swoje przepisy, które – zdaję sobie z tego sprawę – nie zawsze mogą Ci podpasować, wszak o gustach mogłabym poemat napisać, ale wierzę, że zainspiruję Cię to tego, byś Ty również spróbowała takich kombinacji. Czasem nie potrzeba zbyt wiele, by było zdrowo – a przynajmniej zdrowiej niż dotychczas. 

Kolorowa sałatka z tofu

  • roszponka
  • szpinak
  • szczypiorek
  • suszone pomidory – kilka sztuk
  • pomidorki koktailowe – 10 sztuk
  • kukurydza – cała puszka
  • starta marchewka – 1 mała sztuka
  • tofu – pół kostki 

Dressing

  • ocet balsamiczny – 1 łyżka
  • oliwa z oliwek -2 łyżki
  • sól
  • pieprz

nowe-1-98nowe-1-105