Te placuszki to u nas HIT. Testowałam je w różnich wariacjach, ale ta najprostsza zawsze wygrywa. 4 składniki plus suszona bazylia. 5 minut pracy i pyszne śniadanie dla całej rodziny, które możesz zabrać nawet do pracy. Na zimno są również smaczne.

Placuszki pomidorowe z bazylią (przepis na 4 sztuki)

1 duży pomidor
pół małej cebuli
1 jajko
2 łyżki mąki pszennej lub orkiszowej
sól i łyżeczka bazylii suszonej

Pomidora przekrój na pół i zetrzyj na tarce na grubych oczkach dochodząc aż do skórki. Cebulę również zetrzyj. Wymieszaj z jajkiem i mąką. Dodaj przyprawy. Usmaż na patleni na niewielkiej ilości oleju lub masła klarowanego. Dla dzieci podawaj same lub z ketchupem, w wersji dla dorosłych dobre z lekką sałatką (sałata, pomidor, ogórek, oliwa, cytryna, sól, pieprz).

Te placuszki są naprawdę kapitalne i kto spróbuje ich u nas w domu, robi je u siebie, więc i Ciebie zachęcam do tego, abyś zaserwowała je na śniadanie lub zdrową kolację.

A ponieważ dostaję od Was maile z pytaniem, co podawać dzieciom na śniadanie, wiecie poza parówkami :), dzielę się listą, która u nas zawsze się sprawdza:

  1. Placuszki pomidorowe
  2. Placuszki bananowe (banan, jajko, 2 daktyle, łyżka płatków owsianych – zmiksuj, dodaj łyżke mąki pszennej lub orkiszowej, usmaż). Podawaj z miodem, syropem klonowym lub kokosowym.
  3. Placuszki kasztanowe bezglutenowe – PRZEPIS
  4. Omlet z płatkami jaglanymi lub żytnimiPRZEPIS 
  5. Gofry najlepszePRZEPIS
  6. Owsianka z musem z daktyli i masła orzechowego ala toffi (Owsiankę ugotuj na wodzie lub ulubionym mleku. Daktyle zalej gorącą wodą, następnie odsącz i zmiksuj z masłem orzechowym. Owsiankę podawaj z musem i karmelizowanym bananem (banana pokrój na kawałki. na patelni rozgrzej masło i miód, dodaj banana i przesmaż)
  7. Chlebek bananowy z dżememPRZEPIS
  8. ChałkaPRZEPIS ze zdrową Nutellą PRZEPIS
  9. Tosty francuskie (tosty obtoczone w jajku i bułce tartej) z dodatkiem miodu lub powideł
  10. Cynamonowe, zimowe tosty z chałki (chałkę pokrój na kromki. Rozbij jajko, dodaj cynamon. Obtocz chałkę w jajku i bułce tartej. Usmaż. Zamiast cynaomonu możesz użyć przyprawy do pierniczków)
  11. Muffinki wytrawne (2 jajka ubij mikserem, dodaj 50 ml oleju oraz szklankę mleka. Dodaj ser (opcjonalnie), szynkę lub ulubione warzywa np. pomidora i paprykę. Dopraw solą, dodaj 280 g mąki pszennej i 2 łyżeczki proszku do pieczenia. Wylej do foremek na muffinki, piecz 30 minut 165 stopni z termoobiegiem)
  12. Muffinki owocowe np. z malinami PRZEPIS w towarzystwie świeżego soku.
  13. Omletowe babeczkiPRZEPIS 
  14. Szybkie bułki orkiszowe PRZEPIS,  z dowolnym dodatkiem np. jajecznica, pasta z pomidorów i słonecznika lub inny ulubiony dodatek do kanapek dla dziecka
  15. Racuchy
  16. Naleśniki standardowe lub orkiszowo – amarantusowe PRZEPIS
  17. Kasza manna razowa na mleku roślinnym z owocami
  18. Jaglanka na mleku z daktylami 
  19. Koktaile na bazie mleka roslinnego i owoców
  20. Omlety w różnych kombinacjach 

 

Gdybyś chciała sobie wydrukować tę listę kliknij  TU – >  20 pomysłów na śniadanie dla dziecka. Masz gotowy PDF 🙂