Gdybym zechciała zjeść łososia w restauracji, wydałabym na niego co najmniej 30 zł. Więc postanowiłam przyrządzić go w domu, bo wyjdzie taniej a w dodatku mega szybko. I zdrowo. Takie danie może być błyskawicznym obiadem, lub pyszną kolacją. Jak zaserwujecie do tego, swojej lepszej połówce, lampkę wina, połechcecie jej kubki smakowe i następnego dnia poprosi o jeszcze.

Co potrzebujecie:

  • Filet z łososia
  • Kaszę kuskus
  • Roszponkę, zielonego ogórka, szczypiorek, krem balsamiczny, oliwę, sól

Łososia przyrządzam na patelni grillowej. Swojego czasu chciałam zakupić grill elektryczny, ale więcej z tym roboty, a w smaku – dla mnie to samo. Zazwyczaj usuwam skórę z fileta, bo dzięki temu szybciej łosoś dochodzi do siebie, i jest bardziej upieczony. Ale to tylko kwestia gustu. Czas grillowania to tylko 10 minut, w międzyczasie przyrządzam całą resztę. Kuskus zalewam wrzątkiem, a sałatka to rzecz tam banalna, że każdemu się uda. Uwielbiam połączenie sałaty, ogórka i kremu balsamicznego. Szczypiorek nadał jej wyrazistego charakteru. 

Czy to co zjem jest zdrowe? Kilka faktów

„Kasza kuskus to produkt zbożowy, dlatego w 100 g jest około 360 kcal. Kuskus wyróżnia się jednak dużą zawartością białka – jest go więcej niż w innych rodzajach kaszy. Poza tym produkt ten ma bardzo mało tłuszczu (tylko 2 g w 100 g kaszy) oraz nie zawiera cholesteroluW kaszy kuskus znajdziemy żelazo, sód, wapń, fosfor, witaminy z grupy B (zwłaszcza niacynę oraz kwas foliowy) i błonnik. Warto pamiętać o tym, że przyswajalność żelaza z kuskusu zwiększymy, jedząc go w towarzystwie produktów bogatych w witaminę C (np. papryka, cytrusy). Kuskus jest lekkostrawny, dlatego nadaje się dla wszystkich, którzy dbają o to, by ich posiłki nie obciążały układu pokarmowego. Mogą go jeść kobiety w ciąży oraz osoby starsze, ponieważ nie podrażnia żołądka.” *

Łosoś jest zdrowy, aczkolwiek najzdrowszy to ten atlantycki, z dzikiego łowu, o co niestety trudno, więc nie spożywam tej ryby i w ogóle ryb za często. Właściwie to raz na ruski rok, bo czasem będąc tylko na „roślinach” i strączkach nachodzi mnie ochota na rybkę lub jajko. Ale jak to mówią – raz zjesz – nic ci nie będzie 🙂 

A o właściwościach roszponki, ogórka i szczypiorku raczej pisać nie muszę 🙂 Wiadomo, że wszystko co zielone jest mega zdrowe 🙂

Mamy więc szybki, pyszny i zdrowy obiad w 10 minut. Lubicie takie dania? 

Chcecie na blogu więcej przepisów na szybkie obiady, sałatki i śniadania? Bo właśnie realizuję projekt #bezChleba i robię sobie takie różne pyszności w domku 🙂 Dzielić się czy nie?

nowe-1-96nowe-1-97nowe-1-95