Będąc w ciąży dwukrotnie, dwukrotnie staraliśmy się o dziecko około pół roku. Nam się udało, ale jest wiele par, którym się nie udaje. I ciężko jest mi sobie wyobrazić sytuację, kiedy kobieta uznaje, że teraz jest najlepszy moment, żeby zaszła w ciążę, a jej biologia odmawia współpracy…

Znam natomiast sytuacje, kiedy już nawet lekarze nie dawali szans na zajście w ciążę, a tu nagle bum. Dwie kreski i w dodatku bliźniaki.

Dlatego jeśli jesteś Kobietą, która pragnie zajść w ciążę, czy to pierwszą, czy drugą, czy kolejną lub już wspomagasz się pomocą medycyny, żeby móc urodzić i wciąż czekasz – nie załamuj się!
Zapamiętaj tych 10 naturalnych sposobów na poprawę płodności i wprowadź je w swoje życie. I pamiętaj – wiara czynu cuda!

Jak zajść w ciążę? – 10 naturalnych metod na płodność

  1. Sen
    Sen jest podstawą równowagi hormonalnej i płodności. I tak naprawdę nie liczy się tylko ilość, ale również jego jakość. Najbardziej idealny czas na sen to godziny pomiędzy 22 a 6 rano. Gdy zatem zastanawiasz się nad płodnością, upewnij się, że Twoje życie i Twoja praca pozwalają na spójny sen, szczególnie w kluczowych godzinach hormonalnych, ponieważ jest to jeden z podstawowych naturalnych sposobów poprawy płodności.
  2. Zadbaj o jak najmniejszą dawkę kortyzolu
    Przewlekły, przedłużający się stres prowadzi do stanu zwanego „zmęczeniem nadnerczy”. To osłabia układ odpornościowy i regulację hormonalną. Obniż stres i zrównoważy poziom kortyzolu. Znajdź co najmniej 15-20 minut w ciągu dnia, aby ćwiczyć uważny oddech. Chodź na spacery – do lasu, nad jezioro. Rozkoszuj się naturą. Uprawiaj sport. potykaj się z przyjaciółmi. Dbaj o dobrą atmosferę w domu. Pamiętaj o zasadzie 3 razy 8 = 8 godzin pracy, 8 godzin odpoczynku, 8 godzin snu. Dbaj o zaspokajanie swoich potrzeb cielesnych i emocjonalnych.
  3. Popraw pracę swoich jelit
    Rola jelita we wszystkich sprawach zdrowotnych nadal przyciąga uwagę, ale zdrowie jelit jest również związane z płodnością. Hormony są przetwarzane i metabolizowane w jelitach, a mikroelementy potrzebne do równowagi hormonalnej są w nich przyswajane. Każdy rodzaj dysfunkcji jelit może zatem zmienić poziom hormonów, a co za tym idzie zmniejszyć płodność. Zadbaj zatem o swoje jelita. Dbaj o ich florę bakteryjną. Jedz kiszonki. Zażywaj probiotyki. Pij dużo wody.
  4. Zrównoważ swoją tkankę tłuszczową
    Czy wiesz, że optymalna zawartość tłuszczu w ciele dla płodności wynosi od 21% do 31 %? Zarówno nadwaga lub nadwaga mogą mieć wpływ na płodność, a utrzymanie zdrowej masy ciała jest jednym z najlepszych naturalnych sposobów poprawy płodności. Rutynowo sprawdzaj swoje BMI wraz z poziomem tłuszczu, aby wiedzieć czy wszystko jest w normie. W razie niejasności rozważ konsultacje z dietetykiem klinicznym.
  5. Opróżnij swoją wątrobę
    Zatkana wątroba blokuje regulację hormonalną i może prowadzić do oporności na insulinę lub uporczywych cukrów we krwi, które blokują owulację. Codziennie przepłukuj wątrobę, dodając 1 zielony sok lub zielony koktajl dziennie do swojej diety, w tym zioła wspomagające funkcje wątroby, takie jak zielenina mniszka lekarskiego, kolendra i pietruszka.
  6. Spróbuj akupunktury
    Jednym z najlepszych naturalnych sposobów poprawy płodności jest akupunktura, ponieważ odgrywa ona rolę w równoważeniu hormonów stresu i hormonów reprodukcyjnych. To metoda skuteczna, ale wymaga czasu i wprawy specjalisty z tej dziedziny medycyny.
  7. Okłady z olejku rycynowego
    Okłady z oleju rycynowego umieszczone na brzuchu pomagają w bólu menstruacyjnym, ale uważa się również, że poprawiają przepływ krwi przez układ rozrodczy, poprawiając płodność. Może warto spróbować?
  8. Zadbaj o mikroelementy
    Niedobory składników odżywczych odgrywają ogromną rolę w równowadze hormonalnej i metabolizmie hormonów. Niski poziom witaminy B lub D oraz niski poziom magnezu mogą być przyczyną problemów z tarczycą i zmienionych proporcji estrogenu i progesteronu w organizmie. Zadbaj o to, żeby w Twojej diecie znalazły się pokarmy bogate w witaminy z grupy B oraz magnez i potas, a także selen i cynk. Suplementuj witaminę D cały rok.
  9. Zadbaj o zdrowie partnera
    Zdrowie twojego partnera jest również ważne jak Twoje. Poproś swojego partnera, aby zbadał się, a następnie wspólnie sprawdźcie jak się odżywia i wprowadźcie takie same zmiany jak u Ciebie.
  10. Myśl pozytywnie
    Nie załamuj się. Myśl pozytywnie. Wiara czyni cuda, zatem wierz całą sobą, że w końcu się uda!

Zajście w ciążę często bywa przyczyną frustracji, zwłaszcza wtedy, kiedy oboje z partnerem pragniecie mieć dziecko.
ale nie poddawaj się nawet wtedy, kiedy staracie się dłużej i nic nie wychodzi.

Doświadczenia innych osób oraz mnogość pięknych historii pokazują, że nadzieja jest zawsze. 
I właśnie tego Wam życzę – spełnienia swoich marzeń, niezależnie od tego, czy to marzenie o pierwszym dziecku czy czwartym…

Spodobał Ci się wpis? Miło mi będzie jeśli go UDOSTĘPNISZ
Zapraszam Cię również na mojego INSTAGRAMA.