Szybka przekąska lub wykwintny deser? Ten mus jest dla Ciebie. Słodki, czekoladowy, niesamowicie kremowy, a co najważniejsze – zdrowy. Idealny dla dziecka. Zakochacie się. Wystarczy Wam 5 minut, by go przygotować i zajadać tak, że się uszy trzęsą – jak powiada Wiki.

Uwielbiam awokado. Pod każdą postacią. Ale przyznam Ci się bez bicia. Raz przygotowałam domową nutellę właśnie z owocem smaczliwki i niestety wylądowała w koszu. Albo przesadziłam z jego ilością, albo nie było zbyt dojrzałe, bo zdominowało smak mazidła. Kilka łyżek zjadłam, ale cóż. Byłam jedyną osobą, której to w miarę smakowało. Poddałam się. Do wczoraj. To, co zrobiłam jest naprawdę pyszne. Wiki podeszła do tego z mniejszym entuzjazmem, ale z każdą łyżeczką przekonywała się coraz bardziej. Myślę, że zrobię jeszcze kilka razy i w pełni zaakceptuje ten smak. Ponoć dziecko musi spróbować 15 razy, by coś polubiło. To też taka mała wskazówka dla Ciebie, by się nie poddawać. Skoro czasem sama musisz się do czegoś przyzwyczaić, Twoje dziecko też. Dlatego próbuj do skutku. Polubi. Choć myślę, że akurat z tym nie będzie mieć problemu. Wystarczy, że jest słodkie i brązowe 🙂

nowe-1-503-horznowe-1-500

Co my tu mamy?

AWOKADO – czasem nazywane gruszką aligatora 🙂 ze względu na swój kształt i ciemnozieloną skórkę. Jest to tzn „super-food”, czyli przez ekspertów nazywane jedzeniem doskonałym. Zawiera fitosterole (odpowiadają za zwalczanie stanów zapalnych), zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminy, mikroelementy (witamina K, błonnik, potas (awokado ma więcej potasu niż średni banan!), kwas foliowy, witamina B6, C i miedź)

BANANY -zawierają wszystkie najważniejsze witaminy – A, C, E, K oraz te z grupy B. Nie brakuje w nich także błonnika oraz składników mineralnych – magnezu, fosforu i wapnia. Najwięcej mają potasu.

DAKTYLE – nazywane często „chlebem życia„. Bogate w błonnik, liczne witaminy (zwłaszcza w witaminę B3), związki mineralne (szczególnie potas), a także przeciwutleniacze i salicylany, które działają jak aspiryna.

MASŁO MIGDAŁOWE – mam je zawsze pod ręką. Gdy czuje się znużona biorę łyżeczkę. Wyśmienite na domowej chałce z powidłami. Te z Primaviki – prażone – jest pyszne. Zawiera mnóstwo dobrej energii pochodzącej z wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, wapnia, cynku, magnezu, potasu wzmacniającego serce, witaminy B2 oraz cennego przeciwutleniacza: witaminy E. Magnez redukuje objawy przemęczenia i nadmiernego stresu, działa wspólnie z witaminą B2. Walkę z przeziębieniem wspomoże również obecność argininy oraz prozdrowotnych flawonoidów.

KAKAO – ja użyłam zwykłego Wedla, ale zdecydowanie polecam surowe kakao, nazywane przez lata „pokarmem bogów„. Zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy, więc dba o nas lepiej niż najlepsze czerwone wino 🙂

NASIONA CHIA – mało kalorii, dużo składników odżywczych. Nasiona chia, inaczej nazywane szałwią hiszpańską zawierają tak wiele dobrego, że jedzcie w ciemno – na zdrowie.

SYROP KLONOWY – zdrowa słodycz i wszystko jasne. Jest nie tylko bogaty w składniki odżywcze, takie, jak mangan i cynk. Kilka lat temu odkryto w nim aż 34 substancje, które mają korzystne działanie na organizm człowieka.

No to skoro wiesz, co wpakujesz w ten deser, to teraz czas, byś poświęciła 5 minut na jego przygotowanie. Gotowa?

Czekoladowy mus z awokado ( 8 porcji) *

  • 2 dojrzałe awokado
  • 4 bardzo dojrzałe banany
  • 15 daktyli bez pestek
  • 4 łyżki prażonego masła migdałowego (ewentualnie można pominąć, albo dać jakieś inne masło orzechowe, ale nie solone)
  • 2 łyżki surowego kakao lub 4 łyżki zwykłego
  • nasiona chia – opcjonalnie dla zdrowia
  • syrop klonowy – opcjonalnie dla słodkości 

Umieść wszystko w misce i zmiksuj na gładką masę. Przełóż do miseczek i schłodź w lodówce. 

Smacznego 🙂

A Ty lubisz takie desery? 

nowe-1-496nowe-1-493nowe-1-495nowe-1-510nowe-1-502nowe-1-501nowe-1-507

*przepis pochodzi z książki „Smakowita Ella  – Ella Woodward

Formy do muffinek – Duka i Pepco