Ten przepis powstał tydzień temu u mojej siostry, kiedy miałyśmy ochotę na małe co nieco. Na szybko i zdrowo. Czyli tak, jak lubimy najbardziej. Minimum pracy, maximum przyjemności. Ona znała przepis na budyń, ja zaś na masę „kajmakową” bez nabiału i cukru, czyli tą w wersji wege. Poleciałam szybko do sklepu po herbatniki i za pół godziny próbowaliśmy nasz specjał. Wczoraj powtórzyłam przepis i nie byłabym sobą, gdybym nie podzieliła się z Tobą tym cudem. Będziecie wniebowzięci. To ciasto posmakuje każdemu bez wyjątku, a gdy zaserwujesz je gościom oniemieją z wrażenia.

 Zdrowa wersja 3 Bita

nowe-22-28

nowe-22-29

 Budyń z kaszy jaglanej

  • 200 g kaszy jaglanej
  • 600 g mleka (u mnie roślinne)
  • 4 daktyle
  • łyżka oleju kokosowego

 Zdrowa wersja kajmaku

  • szklanka daktyli
  • ¾ szklanki masła orzechowego z orzeszków ziemnych, bez soli i cukru
  • kilka łyżek mleka
  •  herbatniki
  • polewa czekoladowa

 Przygotowanie

Przepłucz kaszę jaglaną wrzątkiem, zalej mlekiem, dodaj 4 daktyle i olej kokosowy, gotuj 20 minut pod przykryciem. Zmiksuj na gładko. W międzyczasie blachę wyłóż herbatnikami. Proporcje starczą na blaszkę o wymiarach 20/20 cm. Daktyle zalej wrzątkiem. Po kilku minutach odlej wodę i zmiksuj je z masłem orzechowym i kilkoma łyżkami mleka. Wyłóż na herbatniki i przykryj kolejnymi. Wylej gorący budyń jaglany. Przykryj herbatnikami. Przygotuj polewę (swój przepis lub ten na bazie czekolady 60 % – czekoladę pokrusz, dodaj łyżkę masła i 2 łyżki wody, podgrzej). Polewę wylej na herbatniki, ciasto schłódź.

 Albo nie czekając aż się przegryzie, częstuj domowników … i piej z zachwytu! A co!

nowe-22-31nowe-22-27

Cudnego poniedziałku Kochani!